Trabzon son dakika 2023

Ulaşım esnafına ‘Tahkuk’ desteği

İBB iştiraki Ulaşım A.Ş., 18 Mayıs 2022 tarihli UKOME kararıyla Eyüpsultan ve Kartal’da Taşıt Hizmet Kalitesi Uygunluk Denetimi (TAHKUK) sistemini hayata geçirdi. İBB Lideri Ekrem İmamoğlu; taksi, minibüs, taksi dolmuş, okul/turizm ve öteki servis nakliyatı kapsamında UKOME tarafından belirlenen standart ve kriterlere uygun kaliteli taşıtlar ile nakliyecilik yapılmasını sağlamak maksadıyla kurulan Eyüpsultan’daki TAHKUK Merkezi’nde incelemelerde bulundu. İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası Lideri Emin Alagöz ve Taksiciler Esnaf Odası Lideri Eyüp Aksu da inceleme seyahatinde İmamoğlu’na eşlik etti. İmamoğlu, sistemden duydukları memnuniyeti lisana getiren oda liderlerine, iş birliklerinden ötürü teşekkürlerini iletti. Toplumun her kesiti üzere, ulaşım bölümünün de ekonomik krizden olumsuz etkilendiğini vurgulayan İmamoğlu, “daha yakın bir vakte kadar, 5-6 yıl öncesine kadar, neredeyse faizsiz araç satışı bile yapabilen kampanyalar varken, bugün ne yazık ki yüksek faize karşın kredi bile alamayan, alınamayan bir bölüm ve ekonomik sorun kelam konusu. Bunu görüyoruz. Bu bağlamda ortak akılla UKOME’de alınan kararı hem destekliyor hem de kutluyorum. Zira, bu güç vakti birlikte atlatacağız” dedi. 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) sonları içinde taksi, minibüs, taksi dolmuş, okul/turizm ve öteki servis nakliyatı kapsamında; UKOME (Ulaşım Uyum Merkezi) tarafından belirlenen standart ve kriterlere uygun kaliteli taşıtlar ile nakliyecilik yapılması emeliyle 18 Mayıs 2022 tarihli kararla Taşıt Hizmet Kalitesi Uygunluk Denetimi (TAHKUK) sistemi hayata geçirildi. Bu kapsamda, İBB iştiraki Ulaşım A.Ş. tarafından Eyüpsultan ve Kartal’da iki TAHKUK istasyonu kuruldu. İBB Lideri Ekrem İmamoğlu, Eyüpsultan’daki TAHKUK İstasyonu’nda kesim temsilcileri ile bir ortaya geldi. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Buğra Gökce, İBB Ulaşım Dairesi Lideri Utku Cihan, İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası Lideri Emin Alagöz ve Taksiciler Esnaf Odası Lideri Eyüp Aksu, inceleme seyahatinde İmamoğlu’na eşlik etti.

ULAŞIM DAİRESİ LİDERİ CİHAN, SİSTEMLE İLGİLİ BİLGİLER PAYLAŞTI

İmamoğlu ve beraberindeki heyet, Cihan tarafından TAHKUK uygulamasıyla ilgili bilgilendirildi. TAHKUK sisteminde, taşıtların periyodik teknik muayenesinden farklı olarak, Toplu Ulaşım Hizmet Kalitesi Kıymetlendirme Sistemi (TUDES) ve toplu ulaşım yönergelerinde kapsamında belirlenmiş olan seyahat hizmet kalitesini etkileyen konuların denetlendiğini aktaran Cihan, şu bilgileri paylaştı:

İlginizi Çekebilir;  Kuzey Marmara Otoyolu'ndan çevre ve sürdürülebilirlik odaklı üç yeni adım

“TAHKUK sistemi hem yolcular açısından hem de esnafımız açısından değerli ve onlar için de avantajlı. Bu sistemle, denetim ettiğimiz araçlar içerisindeki yolcu emniyeti, konforu, yolcu kalitesini bu manada yolcularımız için izliyoruz, takip ediyoruz ve düzeltiyoruz. Taşımacılar açısından da araç yaşlarını, örneğin 6 yaşında olan bir aracı 9 yaşına kadar kullanabildikleri için, onlar açısından da daha uzun araç kullanımın sağlıyoruz. Böylelikle yüzde 50 oranında bir avantaj sağlamış oluyorlar. Biz daha evvelce UKOME kararıyla, minibüslerde örneğin 12 yaşına kadar araçlara müsaade veriyoruz. Taksi dolmuşlarda 10 yaşına kadar, sarı taksilerde 6 yaşına kadar bu araçlar kullanılabiliyordu. Lakin ekonomik meseleler, pandemi üzere nedenlerle bu araç yaşlarını biraz daha artırmak, mevcut ellerindeki araçları daha fazla kullanmak üzerine bir talep de geliyordu bize. ‘UKOME’de alınan kararla, araçlarınızı bize getirip muayene ettirmek zorundasınız ve bizim uygunluğumuzla birlikte kullanabileceksiniz’ üzere bir karar aldık ve şu anda da bu süreci burada başlattık ve yapıyoruz.”

CİHAN: “RANDEVUYA GELMEMİŞ 1.727 VAR”

Araçların yaşları ve çeşidine nazaran bir fiyat aldıklarını belirten Cihan, küçük yaştaki araçlardan az, büyük yaşta olanlardan ise görece daha fazla tarife belirlediklerini aktardı. Şu anda taksiler, minibüsler, taksi dolmuşlara hizmet verdiklerini belirten Cihan, “Diğer araçlarla ilgili de daha sonra kapsamını genişleteceğiz” dedi. İstanbul’da belirlenen yaşları geçmiş olan 6 bin 150 araç olduğu bilgisini paylaşan Cihan, “Bunların hepsini randevuya çağırdık. Şimdi randevusu gelmeyen ya da randevuya gelmemiş 1.727 tane araç var. Uygunluk manasında denetlenmiş yüzde 71 oranında araçlarımız şu anda mevcut” formunda konuştu. Sistemin işleyişiyle ilgili ayrıntıları aktaran Cihan, gerekli yükümlülükleri taşımayan araçların ruhsatlarını askıya aldıklarının altını çizdi. Cihan, kelam konusu aracın uygunluk durumunda ise, ruhsatın online sistemde işler hale getirildiğini belirtti.

TAKSİCİLER ESNAF ODASI LİDERİ AKSU: “ODA OLARAK DESTEKLİYORUZ”

İlginizi Çekebilir;  Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli

İnceleme seyahatine katılan İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası Lideri Alagöz ve Taksiciler Esnaf Odası Lideri Aksu da uygulamadan duydukları memnuniyeti lisana getirerek, İBB idaresine teşekkürlerini sundu. “Vatandaş konforlu, kaliteli, inançlı hizmet her vakit almak istiyor” diyen Aksu, “Bu mevzuda da bu TAHKUK Merkezi bizim için çok yeterli oldu. Ekonomik manada esnafımız araç değiştiremiyordu. Kredi verilmiyor yahut faizler bu kaidelerde yüksek. UKOME kararıyla, Sayın Liderimizin, sizlerin önderliğinde araç kullanım yaşı 3 yaş yükseltildi. Her yıl buraya gelerek görünüm açısından, konfor, güvenlik açısından tespit ediliyor ve mühlet birer yıl uzatılıyor. Biz de bunu Oda olarak destekliyoruz. Teşekkür ediyoruz” tabirlerini kullandı.

MİNİBÜSÇÜLER ESNAF ODASI LİDERİ ALAGÖZ: “HABERİMİZ OLMADAN HİÇBİR İŞİN YAPILMADIĞINI NET BİR BİÇİMDE GÖRDÜK”

Alagöz ise hislerini, “Ulaşım bölümünün paydaşı olarak bizlerin başına görevlendirmiş olduğunuz hem Genel Sekreter Yardımcımız hem de Daire Liderimizin uyumundaki Ulaşım Dairesi, her daim minibüsçü, yani ulaşım kesiminin yanında. Bilgi manasında, paylaşım manasında, kararlar manasında haberimiz olmadan hiçbir işin yapılmadığını net bir formda gördük. Rabb’im evvel sizden, sonra da öteki bürokratlardan razı olsun. Bu türlü bir sistem geldi karşımıza. Burada beşerler, evet yaş durumuna nazaran 5000 liralık para ödeyecekler. Lakin o 5000 bin lira, esnafımızı en az 150 bin liradan kurtarmış olacak bu kriterleri de yerine getirme kuralıyla. Eyüp Liderin da söylediği üzere, ufak tefek aksaklıklar olduğu vakit, bir telefon kadar bize yakın olan Sayın Genel Sekreter Yardımcımızla, Daire Liderimizle rastgele bir sorun, kahır yaşamıyoruz. Çok teşekkürler. Allah razı olsun” kelamlarıyla lisana getirdi.

İMAMOĞLU: “UKOME’DE ALINAN KARARI HEM DESTEKLİYOR HEM DE KUTLUYORUM”

İBB bürokratları ve kesim paydaşlarının akabinde kelam alan İmamoğlu, “Her şeyden evvel İstanbullu ve İstanbul’a gelen insanlarımızın toplu taşımanın her vasıtasından memnun olmalarını istiyoruz. Bu lakin İETT otobüsü lakin taksi lakin minibüs, fark etmiyor. Ki servis araçları da benzeri bir kontrole tabi. Bu hususla ilgili bazen ekonomik şartlar, istek ettiğimiz kaliteyi süratle yakalamamıza da mani olabiliyor. Şu anda birçok mevzuda olduğu üzere, taksi sorununda de minibüs sıkıntısında de araç yenilemeyle ilgili önemli ekonomik zorlukların olduğunu görebiliyoruz. Yani daha yakın bir vakte kadar, 5-6 yıl öncesine kadar, neredeyse faizsiz araç satışı bile yapabilen kampanyalar varken, bugün ne yazık ki yüksek faize karşın kredi bile alamayan, alınamayan bir dal ve ekonomik sorun kelam konusu. Bunu görüyoruz. Bu bağlamda ortak akılla UKOME’de alınan kararı hem destekliyor hem de kutluyorum. Zira, bu sıkıntı vakti birlikte atlatacağız” sözlerini kullandı.

İlginizi Çekebilir;  İyi Sürücü Kaskoya Az Öder

“HER İŞİ KARŞILIKLI ANLAYIŞLA YAPALIM BAKIŞI İÇERİSİNDEYİZ”

“Ama bu demek değildir ki kimi temel kriterleri ihmal edelim” diyen İmamoğlu, şunları söyledi:

“İnsanlarımızın sıhhati, konforunu sağlayıcı, güvenliğini sağlayıcı konuların böylesi bir merkezde, daha titiz bir biçimde denetlenerek onlara istikamet verilmesi değerli. Oda liderlerimizin da bu hususta iş birliği içinde ve paydaş olmaları; o daha da değerli. Zira iş birliği içinde olursa, daha süratli sonuç verir. Ben yeniden de bir kısım gelip tamamlamayan ya da sırası gelmesine karşın gelmeyen sayıyı biraz yüksek buldum. Ona hem odalarımızın da daha ehemmiyet göstermesini, titizlikle uyarmasını, bir an evvel gelip o denetimleri yaptırmalarını dilek ederiz. Biz, insanlarımıza, hele hele hele esnafımıza bu türlü sıkıntı bir periyotta yolda, izde ceza kesme peşinde olan bir idare asla değiliz. Tam tersine, her işi karşılıklı anlayışla yapalım bakışı içerisindeyiz. Çalışmanın daha da geliştirilebileceğini düşündüğünü kaydeden İmamoğlu, “Daha kapsayıcı, daha farklı hizmetleri, ileride farklı beklentileri de karşılayıcı konumda değerlendirmeye alınabileceğini düşünüyorum. Sürücümüze, esnafımıza kazasız, problemsiz, inançlı, konforlu bir ortamda hizmet dileriz. İnsanlarımızın da daha memnun, daha keyifli seyahatlerle İstanbul’u yaşamalarını isteriz. Problem bundan ibarettir. Emeği geçenlere de teşekkür ederiz.”

Konuşmaların akabinde tesiste bulunan taksileri inceleyen İmamoğlu, araçlardan birine binerek, yapılan süreçleri deneyimledi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yoruma kapalı.